Contentstrategie
Je wilt graag zichtbaar zijn voor je doelgroep op de juiste plekken, met de juiste boodschap. Met interessante content vertellen wat je doet en nieuwe klanten aantrekken. Maar content maken kost je veel tijd en je hebt ook niet altijd inspiratie.
Met een contentstrategie zorgen we ervoor dat:
- jij altijd interessante content klaar hebt liggen voor jouw doelgroep
- je op de juiste plekken zichtbaar bent
- je op de juiste momenten de juiste content deelt
- uit jouw content duidelijk naar voren komt wie je bent, waar je voor staat, en waarom je doelgroep bij jou moet zijn
- je genoeg afwisseling hebt in je content
- content bedenken en maken geen zeeën van tijd meer kost
- en het je ook nog eens veel meer oplevert! Win-win dus.
In 6 stappen naar een strakke contentstrategie
Stap 1 – Vrijblijvende kennismaking – We kunnen vrijblijvend telefonisch even kennismaken. Hierin bespreken we jouw wensen en hoe ik jouw bedrijf verder kan helpen met een contentstrategie. Neem contact op voor een vrijblijvende telefonische kennismaking.
Stap 2 – Intake – Als we beiden positief zijn, plannen we een intakegesprek. Hierin zal ik heel veel vragen gaan stellen over jouw bedrijf, je businessdoelen, je doelgroep, de markt waarin je actief bent, je boodschap, huidige zichtbaarheid… Deze info zal de basis vormen voor de contentstrategie.
Stap 3 – Content scan – Ik neem je huidige content en statistieken onder de loep, kijk wat goed gaat en wat beter kan en of je op de juiste kanalen actief bent. Hierover ontvang je feedback van mij. De uitkomsten neem ik mee in de contentstrategie.
Stap 4 – Jouw verhaal – Alle info uit de intake breng ik terug tot jouw verhaal. Hierin staat wie jouw bedrijf is, wat jouw bedrijf uniek maakt, en waar je voor staat. In dit verhaal komen alle onderwerpen aan bod waarover jij relevante content kunt gaan maken. Het is als het ware de basis voor jouw content: al jouw content grijpt terug op jouw verhaal. Zo weet je zeker dat je content maakt die bij jouw bedrijf en doelgroep past.
Stap 5 – Contentplan – Aan de hand van stap 2 t/m 4 stel ik een contentstrategie inclusief plan van aanpak op. Hierin staat welke kanalen je het beste kunt gebruiken, welke contentvormen, welke onderwerpen… In het plan van aanpak staat hoe vaak je content gaat maken en hoeveel tijd dit je kost. En hoe je content slim kunt hergebruiken. Ook een contentkalender hoort hierbij. Zo weet je precies wat je wanneer waar kunt posten!
Stap 6 – Uitvoeren of uitbesteden? – Met het contentplan kun je meteen aan de slag! Wil je het zelf uitvoeren of uitbesteden? De keuze is aan jou:
- Jouw bedrijf voert het contentplan helemaal zelf uit;
- Jouw bedrijf voert het contentplan zelf uit, maar ik blijf monitoren en beschikbaar als vraagbaak: ik kan je content reviewen of we plannen regelmatig een contentsessie zodat ik kan meedenken over de contentcreatie voor het volgende kwartaal bijvoorbeeld;
- Je besteedt de uitvoering (gedeeltelijk) aan mij uit, bijvoorbeeld copywriting en/of social media-kanalen inrichten.
Contentscan
Maak je zelf je content, maar ben je benieuwd of je wel de juiste content plaatst, de juiste tone of voice gebruikt en of je er meer uit zou kunnen halen?
Met een contentscan check ik al je bestaande content: website, socials, nieuwsbrieven, etc. Als je dat wilt bekijk ik ook je statistieken. Ik kijk wat goed gaat en wat beter kan. Aan de hand daarvan geef ik je feedback en praktische verbetertips.
Inrichten social media-kanalen
Wil je graag succesvolle social-kanalen, waar je jouw ideale klant bereikt met aansprekende content? Maar weet je niet waar te beginnen? Of hebben jouw kanalen nog niet veel bereik en weet je niet hoe je dit kunt verbeteren?
Ik kan jouw zakelijke social media-kanalen opzetten en je op weg helpen. Ik zorg voor een goede bio, sterke eerste posts en een goede zichtbaarheid. Je kunt bij mij terecht voor het inrichten van Facebook, Instagram, LinkedIn en Pinterest.
Copywriting
Wil je teksten voor je content uitbesteden? Bijvoorbeeld voor je social kanalen, nieuwsbrieven, flyers of website? Voor copywriting kun je ook bij mij terecht. Ik zorg voor de juiste teksten voor jouw doelgroep, op de juiste plekken, waarmee je gegarandeerd meer potentiële klanten bereikt en aantrekt.
Wil je ook visuals voor bij je teksten of op je social kanalen? Ook daarin kunnen we de mogelijkheden bespreken.
Kan jouw content wel een upgrade gebruiken?
Neem contact met me op voor de mogelijkheden.