Ik ben Eveline, 31 jaar en ik woon in Rotterdam. Na zo’n 7 jaar in het bedrijfsleven gewerkt te hebben, richt ik me nu volledig op wat ik leuk vind: het helpen van bedrijven met een marketingstrategie, content(strategie) en rake teksten. Hieronder neem ik je mee in hoe dat zo is gekomen. En vertel ik je waarin ik me onderscheid van andere freelance marketeers.

In de 90’s…
- schreef ik schriften vol met zelfverzonnen verhalen
- stuurde ik mijn familie wekelijks Evelines Digitale Courant, een mail waarin ik beschreef wat ik die week had meegemaakt (mijn konijn had een eigen rubriek hierin)
- volgde ik ieder weekend zang-, dans- en toneellessen aan de Jeugdtheaterschool Zuid-Holland
In de 00’s…
- zat ik in de schoolkrantredactie van mijn middelbare school
- ging ik rechten studeren aan de Erasmus Universiteit Rotterdam
- was ik een jaar lang verantwoordelijk voor de website, marketing en communicatie van mijn studentenvereniging
In de 10’s…
- zat ik in de redactie van het faculteitsblad
- rondde ik mijn rechtenstudie af, maar besloot ik daar toch niets mee te willen doen
- ging ik bij een grote verzekeraar aan de slag als management trainee
- daarna groeide ik door naar productmanager, met een focus op communicatie, klantbeleving en digitalisering
- wilde ik me nog meer bezig houden met schrijven en inleven in anderen, zoals ik in de 90’s graag deed 😉 : ik maakte de overstap naar marketing en haalde mijn NIMA B diploma met een 9
- ging ik aan de slag bij Coolblue, waar ik me bezighield met het spotten van verkoopkansen en het creëren van de juiste proposities voor hun klanten. Ik leerde hier nog meer de klant centraal te stellen en tegelijkertijd snel resultaat te boeken.
In de 20’s…
…doe ik niets liever dan jou helpen op het gebied van marketing, content en copywriting! Lees hier wat ik voor jou kan betekenen.
Waarin onderscheid ik mij van andere freelance marketeers?
- Analytisch: Door mijn universitaire achtergrond ben ik gewend om strategisch en conceptueel te denken en me nieuwe onderwerpen snel eigen te maken. Het maakt dus niet uit in wat voor branche je zit; ik zorg dat ik het snap en ik zie snel waar er kansen liggen voor jouw bedrijf. Ik ben kritisch, vraag door en kan zowel op strategisch als praktisch marketingvlak met je sparren en meedenken;
- Ervaring vanuit verschillende bedrijven: Ik heb werkervaring bij een grote corporate en bij een jonge dynamische scale-up opgedaan. Hele verschillende bedrijven met verschillende werkwijzen en verschillende best practices. Best practices en ervaring die ik allemaal meeneem om mijn klanten zo goed mogelijk te helpen;
- Open en communicatief sterk: Ik voel me in veel verschillende omgevingen thuis: formeel, informeel, groot, klein, traditioneel, dynamisch… Ik maak makkelijk contact en je kunt me overal neerzetten;
- Ik begrijp jouw doelgroep: Door mijn inlevingsvermogen (toneellessen, verhalen verzinnen als kind) kan ik me in iedere doelgroep verplaatsen, hier de juiste kanalen aan koppelen, en door mijn taalgevoel kan ik moeiteloos de juiste boodschappen en teksten voor die doelgroep formuleren;
- Complexe dingen begrijpelijk uitleggen: Dit is niet alleen handig voor content en teksten. Maar hierdoor kan ik ook marketing- en contentkennis aan jou en je medewerkers overdragen, waardoor je dit straks makkelijk zelf kunt uitvoeren en mij niet meer nodig hebt;
- Passie voor taal: soms tot grote ergernis van mijn omgeving, als ik hun taalfouten corrigeer. Zowel mondeling als schriftelijk. Ik kan er niets aan doen, het gaat vanzelf 😉 Voordeel voor jou is dat je je bij mijn teksten nooit zorgen hoeft te maken over mogelijke taalfouten;
- Praktisch en doelgericht: we gaan van denken naar doen. Dat laatste wordt nog wel eens lastig gevonden. Hoe zet je goede ideeën om in actie? Concrete, haalbare stappen die ook nog het gewenste effect hebben? Ik zorg voor structuur en een helder plan dat eigenlijk niet mis kan gaan! Met natuurlijk het gewenste effect: meer zichtbaarheid en sales 😊
Kan ik iets voor jouw bedrijf betekenen? Neem dan contact met me op.